En dag i intervallernas tecken

Idag på lunchen körde jag intervaller med några träningskompisar. Bland annat min kollega och granne Lisa. Min granne från gatan där jag växte upp var också med. Henne har jag inte sett på typ 15 år!? Lite rolig slump att vi hamnat i samma träningsgrupp!
20130619-224329.jpg
Tack Lofsan för initiativ! Alla jobbade på grymt bra och var väldigt trötta efteråt. Jag var nästan gråtfärdig efter 8:e intervallen. Men körde ändå ett extra varv.

Som om inte det vore nog så hade jag idag min första medlemsträning tillsammans med Runday. Otroligt roligt, men oj vad trött jag var i benen från mitt lnmchpass. Vi värmde upp en stund och körde sedan “löpskolning” med hjälp av häckar. Vi körde sedan ett intervallpass som såg ut så här:
4*100 m
200 + 200 m
250 + 150 m
300 + 100 m
400 m
400 m
Lång 6 min vila mellan varje block. Tur för mig…
20130619-223817.jpg

Här kan ni se min puls under de två passen.

puls1

puls2

This entry was posted in Intervaller, Löpning and tagged , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to En dag i intervallernas tecken

  1. pernillabredolt says:

    Vilken härlig träningsdag!

Leave a comment