Nya intervaller

Jag har nu när maraton närmar sig bytt coach i Lofsangruppen och ska få ett upplägg från Alla kan träna. Det är egentligen ingen nyhet att hon har ett stort inflytande över min löpning, det var hon som fick mig att börja springa utomhus året runt oavsett väder för ca 3 år sedan och hon som inspirerat mig till så många olika typer av löppass och en massa annat också. Skillnaden nu är att jag kan terrorisera henne med frågor som hon måste svara på 😉

Idag var det dags för intervaller. Upplägget var uppdelat i tre block.

5*1min m 30 s vila,
5*2min m 45 s vila,
5*1min m 30s vila.

2 min vila mellan blocken.

Innan intervallerna så brukar jag värma upp ca 10 min och sedan köra löpskolning, lite höga knän etc. Sedan några kortare rusher för att få upp pulsen. Vilar sedan en kort stund för att sedan dra iväg.

Innan passet kändes det ruggigt bara av att titta ut genom fönster, men vet ni vad? Det var perfekt löparväder! Helt vindstilla och ca 5 plusgrader. Jag gillar upplägget med varierande intervaller. Mentalt känns det lite lättare tycker jag. Och de sista fem 1-minutarna känns ganska korta efter att ha kört 5 st 2 minutare.

  
This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

