Hur går det med maratonträningen? 

Jag har inte skrivit så mkt om min träning på ett tag. Dels har jag inte prioriterat att skriva om den, dels har jag inte haft så mkt nytt att skriva. Jag springer enligt min egen plan och kör styrketräning tillsammans med min coach Johanna på Lofsangruppen! Otroligt skönt att få personligt anpassade pass och kunna bolla idéer och funderingar med Johanna.

Efter mitt längsta långpass hittills, 25km på asfalt/is med dubbskor, så tränade jag styrka dagen efter. Det var nog ingen jättebra ide. Under löppasset kände jag mig pigg, och inte speciellt sliten i benen. Men dagen efter var jag ganska trött. Jag styrketränade ändå på lunchen. Någonstans efter det fick jag ont i mitt knä igen. Det som hållit så bra i över ett halvår. Så efter det har jag vilat från de där riktigt långa passen och sett till att lägga in vila efter de mer krävande passen.

 
Nu börjar knät kännas bättre och i helgen tänkte jag testa att springa runt 18 km. Jag har också insett att jag ska försöka få sällskap på de där långa passen om möjligt, för även om jag inte har några problem att ge mig ut och att avvara tiden så tar det lite på psyket att ge sig ut ensam i snöstorm och springa i 2.5 timme. 
 
Dock verkar snöstormarnas tid vara förbi för denna säsong och nu hoppas jag att våren är här för att stanna. 
 

Bilderna är från dagens pass som jag fick inspo från Lovisas och Jessicas nya löparbok som precis släppts! “Stora löparboken för kvinnor”. Köpte den igår på releasefesten så den är signerad av författarna också! 😊 Jag bläddrade snabbt fram till programmet för maraton och hittade en hel del inspiration! Passet idag blev 10*2min. 1 minuts vila. Utan buff och vantar! Våren är på intågande!
This entry was posted in Intervaller, Löpning and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Hur går det med maratonträningen? 

  1. millal73 says:

    Hoppas det går brand knät!

Leave a Reply

