Långpass och kalas

Söndagar betyder oftast långpass för mig. Tycker att det passar ganska bra att förlägga till söndagskvällen. Idag sprang jag iväg redan vid kl 18. Rätt skönt att inte ge sig ut kl 20…

Jag har hela veckan känt av lite i mitt knä, jag är rätt bra på att känna efter, vill inte göra saker värre och oroat mig för hur min träning inför maraton ska gå om knät skulle börja strula igen. Men under långpasset kände jag inte av det alls, jag fokuserade på att ta lite mindre steg än vad jag brukar, jag har en tendens att ta ut steget lite för mkt.

Jag misstänker att det är mitt 25 km pass som spökar och att jag sedan styrketränade dagen efter för att sedan springa dagen efter igen. Så nu blir det vila en dag efter de långa långpassen i fortsättningen. Dock inte imorgon, för idag sprang jag bara ca  15-16 km och det är min kropp så pass van vid. Oklart med sträckan då min GPS gav upp efter 2 km! Andra gången på kort tid som det händer, jag anar att jag måste införskaffa en ny klocka snart. Har nu Garmin 610 som jag är supernöjd med. Men nästa klocka får gärna fungera att simma med!

IMG_2374

 

Tog bilden sittandes i hissen. Skulle försöka få till ngt med ljuset i taket… Av ngn anledning ser jag ut som min lillebror på denna bild trycker jag. Kan vara den intensiva blicken 😉 

 

I eftermiddags firade vi min 4-åring med närmsta släkten. Kladdkakemuffins med philadelphiafluff var grymt gott! Hembakta småkakor och 4-åringens favorit;  köpepepparkakor. 🙂

IMG_2370

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

