Mina fantastiska kollegor, ett tidigare backpass & swimrun!

Jag jobbar på ett stort företag, där man kan stöta på gamla klasskompisar och det visar sig att vi jobbat här i flera år båda två utan att se varandra. Några av dem jag springer mina lunchintervaller med ser jag aldrig annars på kontoret, det är som en mindre stad nästan. Jag är så glad att mina intervallkompisar vill följa med på mina pass vecka efter vecka, i regn, snö, sol, mellan möten och andra arbetsuppgifter. Idag var vi 4 st IT-kvinnor-tvåbarnsmammor-löpare som sprang ett backpass i Tanto. Linda som också bloggar var en av dem! Vi körde 9 backar. Tre långa, tre mellanlånga och tre korta. Mkt bra upplägg för att hålla ånga uppe! Vi startar samtidigt och så springer vi tills den som kommer först upp ropar klar. Sedan joggar vi ned tillsammans. Idag kände jag mig ganska stark uppför backen. Det var inte musklerna utan hjärtat som fick jobba hårdast idag.

2015/01/img_2056.jpg

Kanske börjar ”mitt” nya styrketräningsipplägg visa sig? Jag kör sedan ca 2 månader med en onlinecoach för min styrketräning– grymma Johanna via Lofsangruppen. Innan jag tecknade abonnemang så funderade jag lite på hur det skulle fungera, då jag känner flera i Lofsangruppen mer eller mindre. Än så länge känns det toppen! Johanna har jag träffat flera ggr och har tex kört ett backpass med henne i Hammarbybacken för ett par år sedan. Och man kan säga att hon och jag är lite varandras motsatser. Eller ja ivf där i backen. Att komma först upp på toppen var inga större problem för mig, men när vi körde lite kortare och snabbade backar så flög Johanna iväg som en raket gång efter gång. Ett explosivt muskelpaket!

En av mina intervallkompisar nämnde under dagens pass att det nog var dags för mitt första swimrun snart och att vi skulle se om vi kunde hitta ngt lopp i sommar vi kunde köra tillsammans. Skulle verkligen vara superkul att få pröva på. Tror vi kompletterar varandra bra. Hon simmar (betydligt) snabbare än mig, jag springer snabbare än henne, hon är väldigt positiv och jag är… ha ha, kanske inte negativ, men lite mer sammanbiten när jag är nervös och tar i. Jag tänker att vi kanske kan dra varandra i resp gren. Vi får se.

This entry was posted in Backintervaller, Utomhusträning and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Mina fantastiska kollegor, ett tidigare backpass & swimrun!

  1. Pingback: B-backen i Tanto | Dinkelhoppare

  2. Linda says:

    Heja, klart du ska köra swimrun med Kicki. Ni kommer vara ett grymt team. 🙂

Leave a Reply

