En minimara genomförd

På mitt senaste långpass så testade jag ett nytt grepp – som jag döpte till minimaragreppet 🙂

Det innebar att jag körde två varv runt Årstaviken plus en kort extra sväng. Dvs ganska exakt som Stockholm Maraton. Fast kortare och med den härliga detaljen att jag var tvungen att passera mitt hus på vägen två ggr.  Redan första gången jag passerade där så insåg jag att detta var bra mental träning. För det kändes lite motigt att veta att jag skulle springa två varv runt viken innan jag skulle få gå in. Kl var 20:30 söndag kväll. Jag körde med podcasten ”Värvet” i öronen och malde på. Och efter att ha passerat mitt hus för andra gången och det bara var ett varv kvar så kändes det som en stor lättnad. Fast nästan halva passet var kvar. 🙂  Sista km så tog podcasten slut och istället för att slå på musik som jag tycker brukar underlätta så lät jag bli och sprang i tystnaden. Så ett steg i den mentala förberedelsen avklarat. Det finns en möjlighet att springa ett ännu längre varv på ca 14 km, så två varv där blir ju ganska lagom när jag ska jobba upp sträckan. Och bra mental förberedelse för att maran är TVÅ varv runt Stockholm och inte ett…

IMG_1475

“Mitt” hus med alla julejus

IMG_1477

Efter passet på ca 17.5 km.

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

