Tunnelloppet

På lördag ska jag springa Tunnelloppet tillsammans med 42 000 andra löpare. Eller ja det är så många som är anmälda ivf.  Tillsammans i en tunnel… Jag bestämde mig för ett tag sedan att detta lopp ska jag springa för upplevelsen och att ha lite kul på vägen. Dvs inte maxa från start och ha kramp i framsida lår redan efter 2 km…  Det blir en mental utmaning för mig! Ett resultat som kommer registreras och jag ska alltså inte satsa allt? Men nu känner jag att det dels kommer vara svårt att göra ett snabbt lopp pga av att jag startar i grupp 4 och alla startgrupper är helt random (efter när man anmält sig). Kan vara ngn som springer milen på 35 men också ngn som springer milen på 90. Och dels så gissar jag att det kan vara trångt hela vägen i tunneln.

Jag tror jag behöver träna på att inte ta alla lopp på så stort allvar. Jag tänker självklart ta i och ta ut mig, men fortfarande med en känsla av att jag kan trycka på och gärna öka på slutet om det finns plats och utrymme för det.

Håll tummarna för att jag inte drar iväg nu i starten! 🙂

Idag körde jag mitt vanliga uppladdningspass inför lopp. Jag körde 6 st snabba 90 sekundare. Körde en hel del löpskolning innan och lite fartökningar också. Löpskolningen har jag slarvat lite med i höst så nu ska det blir lite mer av den varan! Innan passet kändes det väldigt ruggigt att gå ut, men efter 100 meters jobb så kändes det bra och värmen började komma.

IMG_1217.JPG

IMG_1218.JPG

This entry was posted in Intervaller, Löpning and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Tunnelloppet

  1. MarveW says:

    Lycka till på lördag. Även jag ska delta och ser fram emot en annorlunda upplevelse.

  2. Georgios says:

    Lycka till! Asfalt hela vägen och uppförsbacke sista 2km om jag inte minns fel 🙂 Men som du säger, det lär bli trångt. Nästa år kommer jag springa massa lopp också, börjar bli tillräckligt vältränad för det!

Leave a Reply

