Om att vara sjuk och att bli frisk

Nu låter titeln allvarligare än vad det är. Men i torsdags ca 4:30 på morgonen så vaknade jag av att jag hade värsta huvudvärken ever + feber. Eftersom att jag hade haft lätt feberkänsla (utan egentlig feber) mån-tis men sedan känt mig helt bra på onsdagen. Så kändes det fel och märkligt. Jag var ju på väg att bli frisk? Och så blev jag sämre!? Unheard of. Måste vara ngt livsfarligt, minst! Hann tänka både hjärnhinneinflammation och hjärnblödning och började förbereda m iag för att kanske behöva åka in till akuten… HA HA, ja ni hör ju. Som sagt – Vad tror ni jag gör då för att förbereda mig? Förutom att lägga fram laddaren till telefonen?-> Går in i duschen och rakar benen! För jag vill inte ligga på sjukhus med orakade ben. Smart! (och galet på flera sätt)

Jag ringde ivf vårdguiden efter duschen och hon tyckte, efter ett par kontrollfrågor,  att jag kunde gå och lägga mig och vila igen. Det gjorde jag och sedan ett par timmar senare så fick jag ivf en tid på vårdcentralen ett par hus bort och lyckades ta mig dit. De hittade inget. Dvs det var ngt virus – hem och vila. Så ja det gjorde jag. Hade inte mkt till val med den huvudvärken. Som tur var släppte den efter ett dygn och i lördags var jag i princip frisk.

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

