När kommer snön? Tillbakablick.

Förra året vid den här tiden så var det ganska varmt och soligt om dagarna. Numera så minns jag vädret ganska bra utifrån att jag minns blogginlägg och vad jag hade för löparkläder på mig.

Jag har haft feber i flera dagar så jag håller motivationen uppe genom att bland annat titta på lite gamla löparbilder. Håll tummarna för att jag snabbt blir helt bra då jag ska springa Tunnelloppet nästa vecka. Har dock sedan tidigare bestämt att mitt mål med det loppet är att springa och tycka att det är kul. Dvs inte maxa från start. Tror inte ens det kommer att gå då man inte kan seeda sig utan hamnar i en grupp efter när man anmälde sig och det kommer att vara trångt i tunneln. Så ett bra tillfälle att springa lite mer för skojs skull. Jag säger så nu, vi får se hur det blir när jag står på startlinjen. Jag känner just nu mindre motivation till att springa fort på milen och mer motivation inför att träna inför maraton och öva på simningen så att jag ska kunna testa på antingen swimrun eller ngn annan simtävling till sommaren.

IMG_0527
För ganska exakt ett år sedan. Strålande sol och förmodligen en temperatur runt 8-10 grader.

IMG_0964
Den här bilden är från januari. Nu riktiigt längtar jag efter att få springa i snön igen. Vet att jag inte kommer känna så när det är snömoddigt som det ju oftast är här i Stockholm. Men att få springa när det precis kommit lite lagom med nysnö en solig dag med ett par minusgrader är fantastiskt!

This entry was posted in Löpning and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to När kommer snön? Tillbakablick.

  1. idaaspens says:

    Sol och snö, faktiskt en helt underbar kombination ju!

Leave a Reply

