Alla Helgons Dag – sorg

Det är många tända ljus i mitt internetflöde och ganska många av dem med hastag #fuckcancer denna helg.

Jag har inte besökt min Mammas grav och ingen annan grav heller för den delen heller denna helg. Jag har varit på en weekendresa till Kolmården med familjen. Men självklart har jag tänkt lite extra på Mamma den helg.

IMG_0988-0.JPG
Tänk att jag redan fått 1.5 år mer tillsammans med mina barn än vad Mamma fick m mig och min lillebror. Det finns många många saker som får mig att tänka på Mamma. En sådan ganska banal sak var när vi nu i bilresan på väg ner mot Kolmården lyssnade på låtar från Melodifestivalen. (Barnen älskar Robin Stjernberg) och jag kom på den eminenta idéen att spela upp ett par mellovinnare från när jag var lika gammal som Albin (6år). Vi lyssnade på Främling med Carola och jag berättade för Albin om att det var det första kassettbandet min Pappa köpte till mig och att vi lyssnade på det där bandet om och om igen. Och då slog det mig – “Mamma visste inte ens vem Carola var eftersom hon dog året innan Carola vann Melodifestivalen”. Hon missade min första idol, hon missade mitt första kassettband, hon missade nästa allt.

IMG_0992.JPG

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

