På gång med långpassen igen

Lite blogguppehåll har jag haft. Mkt att göra på alla plan så bloggen har fått vila lite.

Efter halvmaran så vilade jag från mina långpass (längre än 13 km enligt mig). Planerat var att vila fram till Hässelbyloppet en månad senare, men jag blev förkyld en vecka innan loppet och fick hoppa över det. Det var en segdragen förkylning och sedan en långsam upptrappning av träningen då jag ibland har en tendens att alltid kickstarta och kanske riskera att snabbt bli sjuk igen. Men nu i söndags så sprang jag härliga 15 km och det kändes jättebra i kroppen. Samma sak på de senaste två intervallpassen. Det har varit riktigt roligt att springa. Till och med dagens backpass som var ett av de värsta möjliga – Långa branta backen i Tanto. Så nu hoppas jag att jag att förkylningarna håller sig borta ett tag och att jag kan förlänga långassen lite.

I vår ska jag ju springa Stockholm Maraton och min plan är att jag redan nu under vintern ska testa att springa ett par lite längre pass (upp mot 3 mil) för att sedan trappa ned lite och sedan öka upp igen när det närmar sig. Som längt har jag sprungit 22 km så det känns helt klart som en utmaning att göra detta, även om det inte känns omöjligt.

IMG_0832.JPG

IMG_0815.JPG

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

