Fantastiska lunchintervaller

Det är bra att ha en backup-plan! I fredags när jag och mitt lunchintervallgäng kom till Zinkensdamms IP så var det idrottsdag där. Vi lyckades klämma in 4 st 800metersintervaller men sedan var vi tvungna att jogga därifrån. Istället för att avbryta, så sprang vi bort en bit till Tantolunden och fortsatte där. Istället för 800 m (740 m som innerbanan är) blev intervallen ca 550 m. Men bättre än att inte köra alls! 3 varv på det nya stället blev det och på sista varvet kände jag att jag hade gett allt! Mot slutet av de sista två intervallerna kändes det ganska vingligt… I tempo låg jag ungefär 15 sekunder mitt maxtempo på milen.

IMG_0404.JPG

IMG_0406.JPG

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

