Gratis Yoga

De senaste tre veckorna har jag kört yoga en gång i veckan. Jag hade en tanke om att köra mer avslappning, men tycker att yoga är en bra medelväg. Fokus, men inte stillasittande. Jag körde ganska mkt yoga på sats förr om åren, men det har prioriterats ned för löpning och annan träning. Men nu när det finns så bra pass gratis på nätet, finns även div betaltjänser som jag inte testat, så är det lätt att klämma in ett pass ngn vilodag. (Vilodag från löpning alltså, yoga är ju inte vila i sig) Ja eller på kvällen efter ett löppass också för den delen, eller före frukost. Yoga är både styrka, balans, smidighet och mentalträning i ett. Perfekt komplement för mig till löpningen, simningen och styrketräningen. Känns alltid bra i kroppen efteråt!

Det passet jag har kört är detta Rise & Shine Drygt 30 min och ganska likt den yogan jag körde på Sats, men lite mer komprimerat. Det finns längre pass där också, men de har jag inte hunnit testa ännu.

Betydligt mer harmoniskt än gårdagens backpass i spöregn på lunchen. 7 av 8 anmälda hoppade av precis innan… Men jag och en kollega till mig genomförde det ändå och det kändes så skönt efteråt! Fokuserade dels på att överleva och dels på den bastu jag visste att jag skulle få gå in i efter det planerade simpasset senare på kvällen. 😉

image (41)

This entry was posted in Yoga and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

