Återhämtningen och ett styrkepass på lunchen.

Dagen efter halvmaran så testade jag ngt nytt, jag krängde på mig löparkläderna och gav mig ut på en lååångsam jogg på 4km. Det kändes faktiskt helt ok! Lite jobbigt nedför men skönt att mjuka upp benen. Idag är nästan all träningsvärk borta!

IMG_1526.JPG

Jag får sällan träningsvärk av löpning, men gör jag ngt ovant som tex springer i 4:40 tempo i 98 min ja då blir musklerna förvånade! 😉

Varje vecka brukar jag dra ihop några kollegor och köra lunchintervaller. Det är så mkt lättare att köra tillsammans. Denna vecka har jag bestämt mig för att vila från intervallerna så istället bjöd jag in till styrketräning utomhus. Jag sätter ju ofta ihop egna pass till mig men att köra med flera andra och dessutom hade jag bara tränat med några av dem en gång förut kändes lite klurigare. Men det blev ivf ett pass med fyra varv. Första två med 60 s jobb och 15 s vila. Två andra varven 45 s jobb och 10 s vila. Mellan varje varv 30 s extra vila.

Övningarna
Burpees
Utfall framåt, sidan, bakåt m samma ben (byt ben T nästa varv)
Sidoplanka, lyfta ena benet upp och ner. Byte av sida efter halva tiden.
Mountain Climbers (fy tusan)
Djupa utfall bakåt – nudda händerna i marken
Krabban (stå på alla fyra i krabbposition och lyft ett ben i taget)
Split jumps

Tror alla blev svettiga och nöjda med passet, trots ngn konstig odör som spreds i tanto….

Nästa vecka är intervallerna tillbaka.

IMG_1566.JPG
Jag förklarar ngn av övningarna…

This entry was posted in Utomhusträning and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

