Halvmaran imorgon

Imorgon är det alltså dags för mitt andra försök att springa Stockholm Halvmara – Förra året så var jag ju sjuk. Det är lite samma status som förra året. Jag var förkyld förra veckan. Denna vecka har jag varit okej och har tränat om än ganska lugnt, men ja formen känns inte på topp. Jag vet att det mest är mentalt och sträckan 21 km vet jag att jag klarar av. Frågan är i vilket tempo och hur upplevelsen blir. Jag har bestämt att sätta samma mål som till GBG-varvet. Dvs en tid som ligger ca 4-5 minuter över vad jag borde kunna klara om jag är på topp, för att få en mer positiv upplevelse av loppet. Det kanske låter konstigt men det brukar funka för mig att tänka så. Jag planerar också att springa utan musik första halvan av loppet och sedan vara beredd med hörlurarna om jag känner att jag behöver extra pepp. På mil och halvmilsslopp tycker jag inte musiken hjälper så mkt för då ligger jag ändå på maxpuls och kan inte ta in musiken ändå. Men på GBG-varvet tyckte jag det hjälpte mig rätt mkt mellan 15-20 km.

Idag hämtade jag upp min och sambons nummerlappar i Kungsträdgården och än så länge känns det lite overkligt att jag ska springa min andra halvmara imorgon.

halvmaran

Jag är anmäld via mitt jobb och vi har eget tält där vi kan lämna överdragskläder och även egna bajjamajjor. Känns väldigt lyxigt för det är oftast det jag är mest nervös över inför lopp; att få till de där obligatoriska toabesöken före och efter uppvärmningen.

Stockholm verkar bjuda på ett bra löparväder imorgon.

2014-09-12 17-08-49

Och ang lopp så har jag avverkat ett lopp till sedan göteborgsvarvet. Bellmanstafetten. 5 km ren plåga. Men roligt innan och efter! 🙂 Mitt lag kom trea i damklassen! Vi borde väl köra revansch nästa år då en av våra löpare sprang med en trasig fot och vår snabbaste löpare skadade sig så pass illa så att vi fick ta in en ersättare. MEN frågan är om jag vill springa det en gång till.

10565007_10152348307827476_3168446884235551300_n

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

