Vad är väl en bal på slottet?

På min kvällspromenad så möter jag grannar som sprungit Söder Runt nu ikväll. Ett millopp (kontrollmätt) med start ca 1 km från där jag bor. Jag hade tänkt efteranmäla mig, men igår när jag tog en lugn jogg på lunchen så kände jag av mitt vänsterknä. Eftersom jag inte haft ont i det på länge och det kändes ont på ett nytt sätt så tog jag ett beslut att hoppa över loppet. Känns helt okej, men lite tråkigt när det verkligen var på hemmaplan. Men det känns som het rätt beslut. Det är i höst jag har mina delmål, Halvmaran och Hässelbyloppet, och maran nästa år som ett mer långsiktigt mål, och inte detta lopp. Inte värt att förvärra knät. Så imorgon ska jag ut på en tur till och känna efter lite! Körde tabataträning imorse och det kändes ok men inte helt bra i knät. TBC…

20140614-213621.jpg
Vänsterknät – min svaga sida.

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

