Tränar för Marathon 2015

Idag kom min marathontshirt. Första gången jag köper en sådan tröja. Det var också första gången i samband med att jag anmälde mig till ett lopp som jag kände mig riktigt utanför min comfortzone. Men det är ju ett av mina mål under året, att utmana mina rädslor. Så nu är jag anmäld till Stockholm Marathon 2015. Det känns läskigt! Inte så att jag är livrädd, men ändå,  hjärtklappning. Hur kommer kroppen reagera? Hur kommer knoppen att agera?

Det som fick mig att få tummen ur var dels mina vänner (bland annat Dinkelhoppare och Lofsan) som sprang årets Marathon, men också det faktum att jag nu i höst fyller 37 år. Och nästa år, är det år då jag kommer passera min Mamma i ålder (om jag får nöjet att stanna kvar såklart). Hon dog i bröstcancer när jag var 4 år. Det har påverkat mkt av min syn på livet och är också en av anledningarna till att jag prioriterar min hälsa på så pass högt! Jag fick tidigt insikt om att livet inte är för evigt och jag vill gärna göra vad jag kan för att få stanna kvar så länge det går. Ni vet det där som stod på Naturell Youghurt-paketen på 80-90-talet. Att de som äter mest yoghurt i världen är de som bli äldst (typ). Gissa vem som äter den yoghurten…

Det är också en anledning till att jag inte ser ngt problem i att närma mig 40! Tänk vilken lyx att få ett år till att uppleva saker. Och sedan ett år till och ett år till! Ibland är jag avis på 90-plussarna, tänk vad mkt de har fått uppleva!

bild (7)

Suddig och mörk bild. Det var näst intill omöjligt att ta en selfie där man såg vad det stod på tröjan. På hjärtat står min och Mammas namn ingraverat. 

En annan nästan läskigare sak, än Sthlm Marathon,  jag har gjort är att anmäla mig till steg 2 i crawlkursen. Jag är egentligen inte  på den nivån, men ibland måste man utmana sig lite. Det kommer bli väldigt tufft! Det är det där med andningen. Jag hoppas hitta “flytet” lite bättre på den nu under sommaren med våtdräkten jag beställt.

 

 

This entry was posted in Löpning, Lopp and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

