Råsaftcentrifug 2.0 & Rödbetsjuice

I går slog jag till och köpte en begagnad Juicecentrifug inköpt i höstas!  Lite mindre än halva priset fick jag den för (med kvitto), i en köp och säljgrupp på Facebook för folk som bor i mitt område. Mkt smidigt! Gick bara över till huset bredvid och tittade på den och slog till. Det blev en sådan här fast med gröna detaljer istället för grå. Det ingår en behållare med lock också där den färska juicen hamnar.

Image

Bild lånad från metro.se

Jag hade en råsaftcentrifug som jag fick för ca 10 år sedan. Den var ganska meckig att göra rent och sätta ihop, den rymde heller inte så mkt vätska så man fick tömma den och plocka ihop den igen om man skulle göra mer än två små glas. Samma med frukköttet, att det inte rymdes så mkt. För ett par år sedan så gav jag bort den. Skulle säga att det är lite meck att göra rent denna modell också, men den rymmer mkt juice och fruktkött och var lätt att sätta ihop. Det som tar mest tid är ju förberedelserna att skala och dela frukten/grönsakerna och det gäller ju för alla maskiner.

Jag testade att göra rödbetsjuice.

Ingredienser för 3 glas

  • 2 rödbetor
  • 2 äpplen
  • 2 apelsiner
  • 2 morötter
  • 1/2 citron

Skala all frukt (det vita från citrusfrukterna ska också bort så jag skalade direkt med en kniv), ta ur kärnhuset ur äpplena, dela all frukt. -> Ned i maskinen.

Servera med några isbitar! Mkt gott!

 

Image

 

ssImage

Image

This entry was posted in Mellanmål, Recept, Vegetariskt and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

