Inför göteborgsvarvet

Imorgon ska vi åka ned till Göteborg, utan barnen! Både jag och min sambo ska springa Göteborgsvarvet. Vi har lite olika målsättning och det kommer bli en större utmaning för min sambo som inte sprungit lika mkt som jag, samt att han haft en del problem med ont i benen. Men jag tror han kommer att greja det! Oavsett så är jag så stolt över honom som ska stå där på startlinjen inför en av sina största utmaningar!

För min egen del så är inte sträckan eller själva löpningen som sådan jag är så nervös över. Jag har sprungit 22 km som längst och har kört många långpass på runt 2 timmar. Jag är väl förberedd, så förberedd man nu kan vara första gången man ska göra ngt. För jag vet ju inte vilket tempo jag orkar hålla under 21.1 km. Men jag har bestämt att detta mitt första halvmaralopp ska vara en positiv upplevelse. Jag ska göra mitt bästa men jag vill ändå kunna ha kul på vägen. De allra flesta jag pratat med har sagt – Ta det lugnt i början. Så jag ska göra mitt bästa för att hålla nere tempot första delen av loppet. Jag har startnr 5444 och startar kl 13:13 i grupp 4 (av 25 grupper – fatta hur många löpare det är som springer!). Det går att följa löparna via sms, hemsidan och man kan även titta på loppet på svtplay! 🙂

Idag blev det en mkt lugn jogg för att hålla igång benen och nu är det bara att vänta! (om vi bortser från packningen och bilresan då)

Image

This entry was posted in Löpning and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Inför göteborgsvarvet

  1. Lycka till på lördag!
    VIll ni köpa en tågbiljett så vet jag var det finns 😉

Leave a Reply

