800-ingar på Zinken

Just nu känns det som att jag har ett riktigt bra flyt i träningen. (Vågar jag verkligen skriva så?) Kan vara peppen inför att det snart är 17 maj och dags för Göteborgsvarvet.  I vilket fall. Idag blev det 800-metersintervaller på Zinken. 8 st! Jag lurade mig själv genom att tänka att jag nog bara skulle hinna 6 st fram till kl 12 när det var dags att vända hemåt, men jag lyckades klämma in 8 och var klar strax efter 12. Det är mitt intervalltips. Men det beror på hur man fungerar. Jag gör inte alltid så, för ofta så ställer jag i förväg in i klockan. Men på bana eller i backe så kör jag utan fininställningar på klockan och då kan man ju lätt lägga till en extra omgång. Mitt andra tips är att värma upp i lugnt tempo! 

Image

This entry was posted in Löpning and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

