Ny backe

Jag förstår inte varför jag inte sprungit i Nybyhovsbacken förut! Det tar ca 10 min att jogga dit från mig. Okej, det är inte Hammarbybacken, men den är brant och perfekt för att köra slut benen i. Jag hade träningsvärk dagen efter, främst framsida lår pga av att jag fick hålla emot nedåt. Det är lite för brant för att jag ska våga släppa på helt. Eftersom jag hade möte ganska tight inpå lunchen så blev det bara 2* 5 korta 30 sek ruscher upp och ned utöver joggen dit samt en jogg upp för hela backen innan intervallerna.Övriga i lunchintervallgänget sprang en omgång med 5 korta backar till. 

Variation! 

Image

Och som vanligt så ser inte backen så brant ut på bilden. 

Image

Men här kan man ana hur backen är ivf. 

This entry was posted in Löpning and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

