Flexibel

Vi arbetar aktivt med feedback på mitt jobb. Dels får alla gå en kurs i feedback. Både hur man ger och tar emot feedback! Eftersom alla har gått kursen så upplever jag att det är lättare att ge konstruktiv feedback än på tidigare arbetsplatser. Utöver kursen, div teamövningar inom området och uppmaningar om att vi ska jobba aktivt med detta så ombeds vi inför utvecklingssamtalet att samla in feedback från ett antal medarbetare. Både genom en enkät men också med ett personligt samtal. Och det mest intressanta där är ju att få ut vad man kan förbättra sig på.

En punkt som jag fick feedback på var flexibilitet. Jag fick inte underkänt, men att det finns lite förbättringspotential. Det kanske låter som jag är stel och fyrkantig här, men ibland kan jag behöva lite tid för att fundera över hur jag ska hantera en förändring. Det handlar sällan om någon längre tid. Utan kan ibland räcka med ett par minuter. Men ibland så kan jag bli lite väl envis. Som tex när jag bestämt mig för vad jag ska träna (inte så jobbrelaterat). Är det backpass så är det backpass och inget annat. Om jag sedan känner mig galet osugen på det precis innan och hellre skulle springa vanliga intervaller så kör jag min backe ändå. På gott och ont. Så eftersom jag bestämt mig för att jobba med mina förbättringspunkter på jobbet, så kan jag ju göra det även i andra sammanhang. Jag har under veckan gått och haft en obra känsla inför fredagens backpass. Så dagen innan bestämde jag – Nej det måste bli ngt helt annat, fast jag bjudit in flera personer som också ska med och kanske är beredda på att köra backe. (ytterligare en annan utmaning).  Det får bli intervaller på Zinken eller bergsbestigning i en mkt brant pulkabacke. Och fredag morgon bestämde jag att det fick blir 800-ingar på Zinken. Yeh! Jag ändrade mig och andra blev påverkade av mitt beslut… Phu! 🙂

Det var verkligen så roligt och vi har några nya starka tjejer som börjat följa med oss och de är så peppade! Väldigt roligt att se hur en ny värld öppnar sig för dem när de inser hur man kan variera sin löpning! 

Nästa vecka blir det det där grispasset i pulkabacken! Kanske! 😉

Image

Linda  och jag efter 5* 752m (innerbanan på Zinken är inte 400 m)  (Bild lånad av Linda) 

 

This entry was posted in Löpning and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

