Tjejmilen 2004 och 2014

För snart 10 år sedan sprang jag en mil för första gången. På 53 min och 10 sekunder. Utan uppvärmning, intervallträning eller ngn som helst uppladdning och iförd bomullskläder. Jag hade kört min rund på 6 km en del och sedan kört 8 km 2 ggr mot slutet.Tänk vad saker och ting kan ändras! 🙂 

Min kompis Lena var också med och sprang, och jag minns ivf så mkt som att hon var ett par minuter snabbare än mig. Och hennes tid kändes ouppnåelig! Dock la jag ingen direkt kraft på att fundera på om jag kunde bli snabbare, utan sprang vidare i mitt tempo. 

I år ska jag arrangera Tjejmilen för mitt jobb. Förra året var vi över 100 starka tjejer som tog oss ut till Gärdet och sprang milen i den 25-gradiga värmeböljan. Tiden blev då 44:15! Två barn och många intervaller senare. 🙂 I år kommer jag vara åskådare istället. Hoppas vi ses där och ni som vet var jag jobbar kan ju komma och hälsa på i tältet! 

Image

Tjejmilen 2004 Lena och Jag. 

Image

Tjejmilen 2013

 

 

 

 

This entry was posted in Löpning and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

