Långpass i mitt tempo

Igår var det dags för långpass igen. Dessa ska ju springas låååångsamt. Dels för att målet är att vara ute länge, dels för att inte slita på kroppen så mkt. Men senaste gångerna jag har sprungit långpass så har jag känt att jag tappat hållningen och typ hasat mig fram. Så igår bestämde jag mig för att vara lite mer aktiv i steget och trycka ifrån lite mer. Ca 40 sekunder snabbare per km blev tempot än mitt senaste långpass som iofs var 3 km längre. Sista 3 km låg pulsen lite för högt, men så skulle jag också hem till svärföräldrarna och äta middag så det gällde att vara i tid. 🙂  Det kände mkt bättre i höfter och knän i detta tempo än det riktigt (för?) långsamma tempot jag hade sist. 

Sambon och barnen släppte av mig i Silverdal och sedan sprang jag till Fresta i Upplands Väsby. Jag som inte har så där superbra koll på den delen av Stockholm, kände mig ganska så beroende av GPS:en i telefonen. 17,5 km blev det med ett par mindre felspringningar. 

Image

Fantastiskt löparväder!

This entry was posted in Löpning and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Långpass i mitt tempo

  1. Clara says:

    Sjukt bra! Och den där snygga tröjan klämde jag på igår!

Leave a Reply

