Röhnisch Success

Kan du springa 5 km eller 10 km men vill öka på hastigheten på sträckan? Eller öka från att springa 5 km till 10 km, Häng på Lovisa – Lofsan och Ida – Alla kan tränas löparskola Röhnisch Success! Under 6 veckor får du hjälp att förbättra dina resultat. Du ska börja med att testa vilken nivå du är på idag och sedan se hur du kan förbättra dig. Låter som ett mkt bra upplägg tycker jag. Jag fick idag ett smakprov på hur ett pass kan se ut tillsammans med Lovisa & Röhnisch.  Lovisa berättade om att sätta upp mål med sin träning, och sedan fick vi tillsammans springa intervaller. Mina ben, som var rätt trötta av gårdagkvällens 90 sekunders intervaller * 10, tyckte att det var ganska skönt att vi bara körde 6 kortare backar. Väldigt tydligt att jag INTE är explosiv. Vilket jag ju vet. Jag är inte snabb på korta sträckor. Men lyckades ivf nästan hänga på de snabbaste. Roligt att ha några riktigt snabba löpare som kan dra upp tempot lite. Efter intervallpasset fick vi exempel på ett par bra löpstyrkeövningar. Tåhävningar, balans på ett be och en höftstärkande övning som jag inte vet vad jag ska kalla. 🙂 Fick träffa några av alla de Lofsianer jag pratar med nästan dagligen i min träningsgrupp på facebook. Väldigt trevligt! Efteråt bjöds det på middag och goodie bag. Sedan cyklade jag hem med en fantastisk himmel!

Image

Mina fd och numera nuvarande kollegor som jag springer lunchintervaller med varje vecka hade också fått en inbjudan och var med. Kicki & Linda – Dinkelhoppare. Jag ser lite trött ut, och det kan stämma. Börjar dock komma igen efter chocken med allt kring Tyras feberkramper. Känns lite som jag åldrades 10 år på ett dygn, men hoppas att träningen ska kompensera för det 😉

This entry was posted in Löpning and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

