Tillbaka?

Igår var jag på crawlkurs igen och det var verkligen så kul! Inte för att det säger så jättemkt, men när vi skulle ha ett litet slags tävlingmoment på slutet så blev jag flyttad från den banan jag var på till en bana där några som var lite snabbare simmade. Sedan att jag tappar det mesta av tekniken när jag ska ta i lite är en annan femma, men jag kom nästan ikapp den jag skulle jaga ivf. 🙂  Det känns verkligen så skönt att min “vanliga” träning gör att jag orkar så pass mkt mer på simningen. Det är inte flåset som hindrar mig utan tekniken och sedan vissa muskler som kanske tar överhanden på “fel” sätt. Igår satt andningstakten ivf, vilket jag känner är en förutsättning för att kunna fokusera på armar, core och ben. Sedan har jag inte simmat mer än 2 längder crawl  i sträck så jag får lov att återkomma när det är dags för långpass. 

Idag blev det en tur runt Årstaviken på lunchen. Rätt vy av den nu! 🙂 Solen sken och fåglarna kvittrade. Det var mysjogg inplanerad och jag blev lite sugen på att ändra mitt i och köra lite intervaller, men eftersom jag varit förkyld i flera veckor till och från så valde jag att ta det lugnt och känna efter. Jag känner mig frisk, men nös just 7 ggr så vi få se hur läget är imorgon. 

 

Image

Inga vintertights idag!

 

 

This entry was posted in Löpning and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Tillbaka?

  1. Va kul med Crawl! det skulle jag gärna med lära mig!

    • Sara says:

      Sara – Det är verkligen superkul. Jag var väldigt nervös innan och kände mig utanför comfort zone. Men som sagt, det var innan. Väl i vattnet har det känts riktigt bra!

Leave a comment