Långpass innan middag

Den här veckan åker sambon bort ons-tors. Eftersom det inte hör till vanligheterna att ngn av oss är borta över natten så fick jag helt plötsligt planera lite extra för att få in mina träningspass. Intervallpass och styrketräning är sällan några problem att klämma in  då jag kan träna styrka hemma på kvällen och springa intervaller på lunchen, men långpass tar lite mer tid och nu är det över två veckor sedan jag sprang långt. På fredag ska jag spring backintervaller och på söndag ska jag springa intervaller tillsammans med Cecilia som jag sprang ”tillsammans” med på tjejmilen. (hon var en minut snabbare än mig!)  Och iom dessa inplanerade aktiviteter så återstod helt plötsligt bara tisdagskvällen. Men då skulle sambon också springa. 

Så idag blev det dels styrketräning av överkroppen med fokus på ryggen under lunchen och sedan blir det långpass från ca kl 17 idag! Så får det bli middag när jag kommer hem vid 19-tiden. Inget jag kommer vilja göra varje vecka, för jag prioriterar att äta middag tillsammans med barnen rätt högt, men denna vecka gör jag ett undantag. Bra för mig att göra på annat sätt ibland också. Fastnar lätt i att vilja göra på “mitt sätt”. 🙂

 

Image

Advertisements
This entry was posted in Löpning and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s