Att lära sig crawla

För några veckor sedan började jag på en crawlkurs. Det kändes väldigt utanför min ”comfort zone” och jag var rätt nervös inför första gången. Men jag intalade mig själv att det skulle vara fler nybörjare på kursen och att simlärarna med största sannolikhet varit med om värre! 😀 Väl på plats så kändes det riktigt bra och jag hade tom roligt i vattnet. Tekniken var väl precis som den bör vara första gången man prövar ngt nytt, inte speciellt bra, men på det stora hela så kändes det ändå okej. Kursens förkunskapskrav var att man kunde crawla 25 meter… Och ja det kunde ju inte jag, men jag kunde låtsats ivf.  Och tackar min goda kondition för att jag orkade med allt utan problem. Gissar att tempot kommer höjas betydligt under våren.

Det jag i första hand behöver förbättra är bensparkarna där jag böjer på knäna för mkt. Samt röra mer på axlarna i armtagen. Lätt att säga, svårare att göra. Men igår lektion nr tre så lyckades jag ivf ta mig igenom ett par längder med andning och allt.

Image

Bjuder på en badmössebild inklusive simglasögon… 

This entry was posted in Löpning and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Att lära sig crawla

  1. Sara says:

    Ha ha ha, man ser rolig ut i simglasögon!

Leave a Reply

