Att passa på

I lördags var jag och min sambo på en fantastiskt rolig 40-årsfest. Vi stannade kvar sist av alla (vilket var lite av vårt signum för typ 10 år sedan), men med en betydligt mer städad nivå nu om man säger så… I vilket fall, dagen efter så åkte sambon iväg för att hämta barnen som sovit hos Farmor & Farfar och jag som var väldigt trött efter att somnat vid ca kl 4 på morgonen kände att det enda som skulle hjälpa var ett löppass. Jag tänkte – jag kör en mil. Men när jag väl gav mig ut och kom på att sambon och barnen inte skulle komma hem förrän om ett par timmar eftersom treåringen råkat somna i soffan hos Farmor & Farfar efter lunchen, så bestämde jag mig för ett långpass. Och det blev det; 18 km! Så otroligt härligt att vara igång på riktigt med långpassen igen efter min löpvila i december. Jag lyckades hålla nere tempot också. Låg på ca 6 min/km. Jag visste också att det skulle dröja minst en vecka innan jag skulle få ett bra tillfälle igen. Som sagt, bäst att passa på!

En härlig grej med Stockholm är att man kan springa så mkt länge med vattnet. Söndagens tur gick längs med sjön Trekanten, bort mot Vinterviken, längs Mälarhöjden, Sätra naturreservat och bort till Skärholmen strand. Det kändes också konstigt att Skärholmen var en kort löptur bort. Sedan vände jag och sprang tillbaka.

20140204-220230.jpg
Bjuder på en bild från strax före festen också.

Och apropå att passa på; ikväll färgade jag håret och medan jag väntade på att färgen skulle verka så satt jag på en pilatesboll och skrev bland annat detta inlägg! 🙂

This entry was posted in Långpass, Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

