Skidåkning omgång två (och tre)

Igår var det dags för min andra tur i skidspåret. Om vi nu kan kalla det skidspår? Image

Riktigt så här illa såg det inte ut överallt, men på sina ställen var det riktigt risigt. Det var inte bra för mina skidor… Så nu måste jag lämna in dem på en lite uppfräschning innan jag använder dem igen. 

Image

 

I spåret

 

Både denna och förra gången frös jag galet mkt om fingrarna innan jag kom igång med åkningen. Gör riktigt ont. Så jag funderar på att ha några extravantar som jag har på innan “start”. Det blev det 6 km och det var det längsta jag åkt på längdskidor, än så länge! 🙂 

När jag var ute och sprang på lunchen i veckan så såg jag att de hade fina, om än väldigt korta, spår i Tantolunden på Södermalm. Nästan precis där jag bor. De har kört dit snö!

Image

Spåren i tanto

Det blev ett pass på 9 km i Tanto nu på kvällen! Åh vad kul det är! Riktigt bra spår om än lite kort då… Men för mig som är nybörjare så gör det inte så mkt.

This entry was posted in Längdskidor and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Skidåkning omgång två (och tre)

  1. Pingback: Fredag! | Lisa & livet från den ljusa sidan

Leave a Reply

