Långpass i snön

Äntligen snö!

Hela familjen har längtat och nu äntligen är snön här. Snowboard och pulka, snart längdskidor?, ljusare ute och sist men inte minst springa i snön! Det har inte kommit några mängder i Stockholm, men som vanligt är det ett lager av is runt i löpspåren. Så jag är glad för mina skor med dubbar, det gick fint att stoppa i mina nya sulor i dem också!

Ett kortare långpass på 11.5 km blev det igår. Blåsigt och 7 minus så låren visste att de levde… Ska jag springa längre i så lugnt tempo i samma väder så behöver jag nog på med ett lager till. Men på det stora hela ett väldigt mysigt pass! Känner mig väldigt trygg med dubbskorna!

I lurarna lyssnade jag bland annat på Hans Rosings Vinterprat! Väldigt intressant om hur världen har blivit bättre men inte bra!

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

2 Responses to Långpass i snön

  1. henrikov says:

    Aha, gör du som mig? “Prat” i lurarna på långpass och musik annars?

    • Sara says:

      Jag lyssnar oftast på musik på långpass och ibland prat. På övriga pass kör jag utan. Fungerar inte med musik till intervaller tycker jag. 🙂

Leave a Reply

