Tabata på löpband och Lofsans kettlebellpass!

Det här passet är en favorit som jag kör ibland när jag inte hunnit fundera på vad jag ska göra på gymmet. Sent igår kväll så såg jag att de hade fått barnpassning på min näst närmaste satsanläggning (Liljeholmen) och jag var så trött så jag orkade inte så mkt mer än att bara bestämma att jag skulle dit. Så i förmiddags drog vi iväg genom snön och tog oss dit. Lika glad som jag blev igår,när jag såg om det nya minisats som öppnat lika besviken blev jag när jag såg barnrummet. Det såg mest ut som ett bortglömt barnrum på ngt hotell som inte har så mkt barnfamiljer boende hos sig… Men personalen var trevlig ivf! Nästa gång blir D Sickla eller Hornstull med lite bättre utbud av saker att göra för barnen.

Efter Kettlebellpasset som tar ca 25 min gjorde jag 3 ggr enbensmarklyft m kettlebell samt en tabata på löpbandet och avslutade sedan med lite coreövningar med pilatesbollen. Det var ett tag sedan och löpvilan känns på flåset. Jag startade på 17km/h men fick sänka till 16.8 och det kändes riktigt tungt sista två. Jag har alltid minst 2% lutning närmast kör på löpbandet för att få mer likt utomhuslöpning ansträngning!

Resten av dagens motion bestod av att åka pulka!

20140111-193031.jpg
För att hålla reda på övningarna brukar jag sätta ihop passen i appen Ultratimer
20140111-193043.jpg

This entry was posted in Barnen, Gym and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

