Höjdrädd

Jo jag är rätt höjdrädd. Eller jag drabbas lätt av svindel. Det kanske är samma sak? Nu när många hitta på nya mål inför det nya året så har jag blivit lite inspirerad. Dock har jag inget nyårslöfte, men har bestämt att jag ska utmana mina rädslor lite mer. Jag tänker inte ta några ogenomtänkta risker… 

Jag började idag i lekparken. Min första spontana tanke var att nej i den där klätterställningen tänker jag inte gå upp! MEN samtidigt som jag tänkte det så tänkte en annan del av hjärnan, jo det ska du visst. Så sagt och gjort jag gick ut på det vingliga tjocka repet och upprepade sedan detta tills det inte kändes obehagligt längre! Platån som var målet är ca 3 meter över marken. Det läskigaste var att ta sig från repet in i “huset”. Och sedan att ta sig ut på några andra smalare rep för att ta sig ner. 

Image

Termobyxorna på! 🙂

 

This entry was posted in Löpning and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Höjdrädd

  1. Vi kanske kan teama ihop oss på nåt sätt här, jag lider av samma symptom 🙂

Leave a Reply

