Skidor

Jag minns sist jag åkte slalom men minns inte vilket år det var, men gissar på 2006 alt 2007. Det var ivf i Schweiz på konferens och det blev inte så många åk då det dök upp akuta jobbärenden som jag fick fixa. Det gjorde mig inte så mkt för det var rätt blåsigt och mkt lössnö vilket inte är min starka sida. Jag var även uppe i Sälen 2007 men låg då i en bäddsoffa hela långhelgen pga av influensa som sedan blev lunginflammation… Kul semester! Jag har “åkt” skidor sedan jag var 4-5 och åkt ca två veckor per år, men har nog tillhört de mer försiktiga så jag har inte blivit sådär superbra på att åka.

Sedan 2007 har det kommit två barn och vi har inte kommit oss för att åka iväg förrän nu! Romme Ski Lodge är det som gäller och minst 10 backar ska vara öppna! Det duger åt oss med två småttingar som aldrig åkt slalom förut.

I Dalarna lyser dock snön med sin frånvaro! 4 plusgrader och bara 40 min tills vi är framme. Jag som hade tänkt pröva lyckan med mina nya längdskidor och fira en vit jul. Det ska ivf finnas ett 400metersspår i närheten där de kört m snökanoner så jag får hoppas på det!

Bild lånad från fjunasfjallen.se

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

