Hälstämplar?

Jag har mer eller mindre “jämt” känt mig lite öm i hälarna till och från. Gillar inte att stå länge utan bra dämpande skor. Använder gärna Birkenstock hemma. Jag vet inte om det är för att jag känner efter mer eller om det blivit värre. Men jag tycker att jag känner av det mer nu än tidigare. När jag körde intervaller i måndags med en kollega som fotade mig så såg jag på bilderna att jag ganska tydligt slog ner med hälen. (Hälstämpla kallas det tydligen). Jag tror inte att jag slår i hälen lika mkt när jag kör i lugnare tempo. En till anledning kan vara att jag har en tendens att luta mig lite bakåt när jag tar i. Min kollega Linda lovade att filma mig nästa gång vi sprang tillsammans så skulle vi se hur det såg ut i rörliga bilder. Jag har ivf bestämt mig för att boka tid hos sjukgymnast som ska få spana på mina hälar. En sak bara, de har så oflexibla telefontider så jag har inte lyckats ringa dem denna vecka. Men nästa vecka så! 🙂 Och så behöver jag nog jobba lite på min teknik i löpintervallerna!

IMG_0453

Bilderna är tagna när jag passerar 400 meter på den sista 800-metersintervallen. Vi har ingen snö här i Sthllm utan det är en konstfrusen banybana 🙂

This entry was posted in Intervaller, Löpning and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Hälstämplar?

  1. Pingback: Hälen? | SpringSara

Leave a Reply

