Like a Monkey?

Monkey

I våras när jag testade denna första gången (för ett par år sedan hade jag inte tänkt tanken…) så tog jag mig fram 5 steg. Jag blev lite chockad att det gick, bara så där. I går kväll så körde jag 4 vändor i samband med en löptur. Jag “vilade” mellan varje genom att göra djupa benböj och sedan upphopp. Idag när vi var ute och gick med barnen så övade jag lite på att vända i den. Dels så klamrade jag mig fast med benen efter en vända och “gick” sedan hela vägen tillbaka igen. Sedan övade jag på att bara vända. Borde sitta snart att slå ihop övningarna tycker jag! Efter att det sitter så kanske det är dags att träna på att ta varannan arm framåt så att jag gör det “på riktigt”. För nu tar jag fram samma arm hela tiden, det är ett ganska långt steg att köra varannan. Ska tilläggas att den säkerligen är anpassad efter män och att själva pinnarna är väldigt breda så den svagaste länken för mig är händerna och handlederna.

This entry was posted in Löpning, Utomhusträning and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Like a Monkey?

  1. MarveW says:

    Sånt blir jag så inspirerad av. Någon gång ska jag också våga testa. Ser att det finns en del fina utegym numera.

Leave a Reply

