Lidingöloppet – 15 km.

På lördag ska jag springa Lidingöloppet. 15 km. Det kan gå lite hur som helst. Jag är märkligt nog inte så nervös och funderar knappt på loppet. Om man jämför med Tjejmilen och Halvmaran (som inte blev av pga av förkylning). Jag funderar på om det är ngn slags försvarsmekanism för att jag inte ska bli besviken om det nu inte skulle bli av. Jag brukar ju kunna fungera lite så…

Jag kan ivf konstatera att jag inte kommer att kunna springa på samma sätt som mina vanliga relativt plana asfaltslopp, där jag kan tvinga mig att springa vidare i högt tempo fast jag inget hellre vill än att lägga mig i diket… (Visst låter det roligt). Men med kuperad bana och ingen asfalt så kommer jag få acceptera ett lägre tempo, dessutom är ju loppet 5 km längre än ngt lopp jag sprungit innan. Men ta i, det kommer jag att göra såklart! Sträckan som sådan känns inte som några problem, jag har sprungit 21 km flera ggr under sommaren och hösten. Dock aldrig i ngt högre tempo.

Jag tänker testa att inte titta så mkt på tempo i min klocka! På tjejmilen så kollade jag puls och tempo och struntade helt i att både min kropp, hjärta och huvud tyckte att det var för tungt. Det visar hur mkt som sitter i huvudet. Att jag vet att jag kan hålla ett visst tempo så gör jag det fast jag inte kanske har så bra dagsform eller startar lite för fort och sedan ligger på väldigt hög puls loppet igenom. Vissa tycker säkert att detta är bra, men jag vill gärna ha en positiv känsla av loppet också, även om det ska vara riktigt jobbigt! Så med detta lopp vill jag gå mer på känsla och för mig är det viktigt att känna att jag orkar spurta lite på slutet. Vi får se om jag har några krafter kvar för att göra det!

Imaget

This entry was posted in Löpning, Lopp and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

