Äntligen backe igen

Idag på lunchen var det dags för backe efter några veckors uppehåll. Jag har inte velat köra några tunga backpass samma vecka som mina lopp så därav pausen. Det kändes jättekul att jag fick med mig Linda och Lisa. Passet hade blivit så mkt tyngre utan dem och just backpass lämpar sig väldigt bra att köra tillsammans oavsett hur snabb/erfaren man är på att springa i backe och dessutom jag fokuserar inte alls lika mkt på hur många ggr jag ska upp! Vi värmde upp och körde sedan 8 backar (ca 1 min och 45 sek upp) och joggade sakta nedför. Det är samma backe och upplägg som jag och Lovisa körde i våras. Dock körde vi 10 backar den gången.  Perfekt avstånd från mitt jobb (och hem).

Image

Jogg fram till startbänken

Image

På väg ner från toppen. Backen är riktigt brant på slutet!

Image

Jag tror att jag lyckades få både Linda och Lisa att ta ut sig ordentligt! Bra jobbat!

Image

Nöjda efter väl genomfört pass! 🙂

This entry was posted in Backintervaller, Löpning and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Äntligen backe igen

  1. Pingback: Regnet och motivationen | Lisa & livet från den ljusa sidan

  2. Ja, det lyckades du med. Du får gärna göra det fler gånger. (även om jag aldrig kommer jubla när jag ser bokningen i kalendern haha)

  3. Sara says:

    Ska tillägga att Lisa står bakom kameran på tre av bilderna. Tack för det! 🙂

  4. Pingback: Backarna och elskåpet | Dinkelhoppare

Leave a Reply

