Heldag med Lofsianerna

Det blev ingen halvmara igår. 😦 Det var rätt jobbigt att ställa om mentalt från att vara ombytt (fast med en rätt dålig känsla i kroppen) till att se att termometern visade 37.9 och att det därmed var kört! Inget lopp för mig! Vi tog oss ivf in och heja fram löparna i tanto och det kändes lite i magen men tänkte att det var bästa sättet att gå vidare på!

Idag var det dags för en heldag med mina virtuella (och numera även fysiska) träningskompisar! Det kändes ju väldigt surt att vara förkyld även denna dag, men jag kunde ivf vara med och få inspiration och testa ett par övningar. Vi var på gymmet Rosa Skrot och dagen till ära fick vi jättefina linnen upptrycka!

20130915-213232.jpg

Vi började dagen med intervallträning med Ida – alla kan träna!

20130915-213307.jpg

Vi fick en massa tips på vad man ska tänka på vad gäller löpteknik! Ida har sedan en tid tillbaka ett eget företag och man kan anlita henne som löpcoach och få ett individanpassat löpschema!

Senare på dagen fick vi en intressant föreläsning av Caroline som är läkare och forskare, hon berättade bland annat om förbränning, utbrändhet och varför man kan samla på sig vätska i benen vid löpträning. Efter det var det dags för ett pass med Lofsan! Grymt härlig känsla på hennes pass och fast jag bara gjorde en tredjedel av övningarna så var det riktig roligt och jag kommer säkert få lite träningsvärk!

20130915-213406.jpg

Tack alla Lofsianer för en härlig dag!
20130915-213449.jpg

This entry was posted in Backintervaller, Gym, Intervaller, Löpning and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Heldag med Lofsianerna

  1. Annika says:

    Fasen va synd att du blev sjuk denna helg 😦 i vilket fall var det fantastiskt träffa dig min vän – otroligt peppande ❤

  2. Nu får du bli riktigt frisk!!

    Ja visst var det en väldigt härlig dag. Peppen!
    Kram

  3. Staffan says:

    Hej, nu såg jag att du kommenterat min halvmararapport från förra året, vad tråkigt att det inte blev någon halvmara men med feber är ju beslutet lättare än om man bara är lite småförkyld och sådär “mittemellansjuk”. Det går fler lopp. Igår lade jag ut en minst lika lång race rapport som förra året och i år gick det också bättre än förra året, jämnare tempo och snabbare tid. Krya på dig!

  4. Pingback: Halvmaran imorgon | SpringSara

Leave a Reply

