Dagens tjejmil

Resultatet blev 44 min och 15 sekunder. 114:e plats (av 33 564 anmälda) 😉

Image

Innan start och laddad.

Phu! Det var varmt idag! Men jag är väldigt nöjd med min prestation! Jag fick sällskap in till loppet av Cecilia från min träningsgrupp på facebook. Vi lyckades dagen innan lista ut att hon är moster till några av grannbarnen som Albin brukar leka med på gården och att hon därmed sov i samma hus som vi bor i, så det var ju ett perfekt tillfälle att få träffa varandra irl!

Efter att ha tagit oss till Gärdet så hängde vi i ca en timme inne i det tält vars företag jag sprang för. Skönt att kunna vara i skuggan en varm dag som denna. Ngn sa att det var varmaste tjejmilen hittills, men det har jag inte fått bekräftat från ngn säker källa ännu. Sedan värmde vi upp tillsammans och det hjälpte mkt mot min nervositet att ha ngn att snacka med. Det visade sig att Cecilia har gått på friidrottsgymnasium och tävlar på 100 meter! Väldigt långt från min gymnasietid där det enda jag var bra på i friidrott var, ja just det långdistans…

Uppvärmningen kändes jättebra och sedan efter lite fix och trix så drog vi iväg till starten! Jag stod ca 1 meter bakom startlinjen så när starten gick så var det aldrig tal om ngn trängsel, däremot så drog ju alla i väg i en rätt hög fart. Första km gick på 3.56 och nästa två på 4.11. Under själva loppet så kollade mest på min puls. Vilket var bra, för den låg på strax under 180 under  hela milen. Det är ungefär där jag brukar ligga på mina intervaller så att ligga och nöta på den pulsen i 44 min känns i kroppen. Eftersom jag såg att jag hade så hög puls så kände jag att det var ok att inte riktigt kunna hålla mitt planerade tempo. Dvs bra för den mentala biten, för jag hade inte så mkt val, det gick inte att springa fortare. 🙂  Jag fick frossa från ca 7 km men lyckades hålla ett bra tempo in i mål.  Oj så skönt det kändes att passera mållinjen! Kan konstatera att det var en annan upplevelse att starta tjejmilen längst fram istället för att som sist (9 år sedan) starta i mitten i startgrupp 5. Det var ju fritt fram hela tiden!

Image

En ngt lidande Sara

Image

Så här glad blev jag när jag såg min familj! Shit vad jag behövde pepp här. Benen kändes som cement och pulsen låg på  179. (Vilket är samma puls jag brukar ha när jag kör hårda backinteravller) Image

Jag och Cecilia. Nöjda och trötta! Cecilia tog sig in i mål 1 minut snabbare än mig! Personbästa för henne, grymt! 

This entry was posted in Löpning, Lopp and tagged , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Dagens tjejmil

  1. MarveW says:

    Grattis till en fin prestation!

  2. Aniika says:

    Fatta, plats nummer 114! Du är helt fantastisk! GRATTIS till grym prestation (& tack åter igen för hjälpen med att hämta min nummerlapp. Det underlättade verkligen i en annars sjukt hektisk vecka!) Kram

  3. Ida says:

    Grymt bra Sara! Du ser stark ut, har en fin hållning även här där du är trött, och jag tycker du överhuvud taget ser mer muskulös ut än sist. Bra sprunget!

    • Sara says:

      Tack Ida! Låg lite efter här i mina kommentarer 🙂 Jo jag är nog starkare än för ett halvår sedan. För ett år sedan hade jag troligtvis gått in i väggen om jag startat så snabbt, men nu orkade jag hålla ut fast det var en pina…

  4. Cattis says:

    Riktigt bra!

  5. Pingback: Långpass innan middag | SpringSara

Leave a Reply

