Tankar inför morgondagens tjejmil

Det var några som frågade med anledning av mitt förra inlägg vad jag sprang tjejmilen på 2004 som jag nu lyckades ta reda på att det var. Det var första gången jag sprang en mil och resultatet blev 53:10! Placering 1231 av (oklart hur många anmälda men drygt 5461 tider finns registrerade!), men gissningsvis lite under 20 000.
Jag har inte lyckats hitta ngn information om antalet löpare 2004, men på Tjejmilens hemsida finns följande info:

År Antal anmälda

2013: 33 564
2012: 32 073
2011: 30 576
2010: 28 091
2009: 25 922
2008: 26 676
2007: 21 964
2006: 21 166

Jag som tyckte det var trångt 2004…

Jag minns att vi var och tittade på tjejmilen när jag var liten. Kan har varit den första eller ev andra omgången. Tjejmilen gick av stapeln första gången 1984.
Igår var jag och hämtade min nummerlapp och det var verkligen fullt ös på Östermalms IP. Man fick en “goodie bag” med lite smått och gott i och bara att hämta ut lappen som låg i högen bredvid en av Sveriges snabbaste kvinnor (Isabellah Andersson) kändes lite mäktigt!
Jag har startnr 170 för er som vill följa mig.

IMG_3998

Det utlovas sol och värme imorgon. Det är tyvärr inte till min fördel. Jag är varm av mig och gillar att springa när det är svalt ute. Men jag har laddat med shorts, linne och vit keps för att hålla mig sval. En utmaning blir att försöka hålla sig i skuggan mitt på Gärdet!
Jag känner mig inte lika nervös denna gång som inför Blodomloppet. Nervös – Ja, men jag vet att jag har klarat av att springa två millopp i snabbt tempo med olika förutsättningar (den ena så bara kändes allt “toppen” och det andra loppet så kändes benen tunga från 1 km). Det som utöver värmen och dagsformen kan påverka mkt är trängseln vid start. Var i startgrupp 1 ska jag placera mig för att inte får det så trångt? Men ändå inte längst fram för att bli omsprungen av de snabbaste eller de som rusar iväg i för snabbt tempo i början.

 

This entry was posted in Löpning, Lopp and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Tankar inför morgondagens tjejmil

  1. Ankan says:

    Heja heja Sara! Spring så de ryker. Kram

Leave a Reply

