Uppladdning inför tjejmilen

Tjejmilen på lördag närmar sig med stormsteg och jag börjat bli lite nervös. Sambon och barnen är förkylda, men jag gör mitt bästa för att ignorera allt snor…

Min uppladdning har varit lite klurig tycker jag då jag även ska springa halvmaran veckan efter tjejmilen. Jag hade gärna kört ett lite längre långpass i helgen men nöjde mig efter tips från Ida att bara springa 12 km. Sedan vilade jag från löpning söndag, måndag och sprang idag 90 sek intervaller. 8 st med lika lång vila som intervallerna. Ganska behagligt med så lång vila, skönt att unna sig det så här några dagar före loppet. För även om jag inte tycker att en mil känns så långt längre så är det jobbigt att springa sitt snabbaste i en mil! För min del är det väldigt mkt som sitter i huvudet! Jag hoppas vara peppad till max när starten går och att det inte är för trångt vilket är en stor risk när det är 33000 löpare anmälda! Jag startar i första startgruppen och har startnr 170. Jag vill inte stå för långt fram i gruppen för jag vill gärna kunna springa om några och inte bara bli omsprungen av alla som är snabbare, det påverkar mig rätt mkt!

Så ett inplanterat löppass kvar innan loppet! Lite mindre löpning än vanligt så att benen förhoppningsvis ska kännas pigga och starka!

Jag har redan nu gått igenom hur jag vill värma upp men har inte alla detaljer klara med när jag ska äta innan osv. Man får väl inte vara kontrollfreak eller ? 😉

Jag vill börja värma upp i god tid, nästan en timme före start. Jogga minst 10 min. Sedan höga knän, rumpsparkar och flera rusher. Jag behöver vara rejält uppvärmd innan ett millopp annars blir benen blytunga. Jag fegade lite på uppvärmningen inför blodomloppet och stod still lite för länge innan start.

Eftersom det är ca 10 år sedan jag sprang just tjejmilen sist så vet jag att jag kommer springa snabbare (om jag nu inte skadar mig eller blir sjuk) men jag minns att det var trångt och svårt att ta sig fram första 2 km… Så jag är osäker på om det blir ngn rekordtid, men jag ska göra mitt bästa! Kan jag slå tiden för tio år sedan med tio minuter tro? 🙂

20130903-213707.jpg
Fundersam (ej från idag för min telefon strulade )

This entry was posted in Intervaller, Löpning, Lopp and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Uppladdning inför tjejmilen

  1. Det tror jag att du kan! Och där framme kommer det inte vara någon trängsel.
    Tror du kommer överträffa dig själv flera gånger om. Heja Sara!

  2. Sophia says:

    Jag kommer ju inte alls springa lika snabbt som du Sara men jag håller också på och funderar fram och tillbaka med uppvärmning, mat etc. Tur att jag har mycket jobb fram till fredag kväll 🙂

Leave a Reply

