Casall HIT

Lovisa “Lofsan” bjöd in mig till ett träningsevent med Casall igår kväll. Stockholm och augusti visade sig från sin bästa sida med strålande sol så det kunde inte bli annat än en perfekt kväll! Vi samlades i Vasaparken där representanter från Casall visade deras nya träningsredskap. Tips och färdiga träningsprogram om hur man kan använda redskapen finns i deras träningsapp och även på youtube för dem som inte har Iphone/Ipad.

Image

Jag älskar att träna utomhus så denna träningsform passar mig jättebra! Det jag själv är mest sugen på att ha själv är en sådan “fallskärm” (parachute) som man springer med för mer motstånd och en bättre hållning.  Image

Bild lånad från Lofsan.se I orange linne ser ni mig “flyga” fram. 

Vi fick köra ett progam som Casalls tränare satt ihop där vi fick chansen att pröva alla de nya redskapen. Tyngst (enligt mig) var nog de där man drar en säck(“HIT WEIGHT RES SAC“) i ett rep och springa baklänges. Kändes rejält i benen, kanske extra mkt då jag sprungit 21 km på kvällen dagen innan.

Se bild högst upp till höger i collaget nedan.

ImageBild från Lofsan.se

Lovisa skriver om passet och där kan ni även se fler bilder här.

Det var ett helt gäng med träningskompisar där som jag lärt känna via min fantastiska träningsgrupp på Facebook. Bland annat Clara Linda berättar mer om själva redskapen och passet.

This entry was posted in Gym, Prylar, Utomhusträning and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Casall HIT

  1. Pingback: SpringSara om igår | erdoderdo

Leave a Reply

