Minimilen

Idag är det många som har sprungit midnattsloppet! Jag är inte en av dem men vi var där idag och körde “minimilen” med barnen! De var väldigt taggade och 5åringen rusade iväg vid starten! Jag sprang med vår 2.5åring och hon sprang och sprang och sprang. När vi kom fram till vändningen(efter 175 meter så trodde hon att den stora bågen med ballonger var målgången, så hon fick ngt skräckslaget i blicken när jag berättade att nu var det lika långt kvar! (Eller mindre än hälften som jag nog pedagogiskt sa…) Hon grät en skvätt men sprang samtidigt vidare, sedan fick vi gå några steg men sedan sprang hon igen och sedan var vi i mål! Vilken prestation, hade ngn sagt till mig vid målgången på Blodomloppet, nä men du det är lika långt kvar… Så hade jag brutit ihop totalt! 🙂 Men hon accepterade läget och körde på. Grymt! 5-åringen meddelade att han vunnit och sprungit snabbare än Blixten. Båda tyckte det var jättekul och jag tror de kommer vilja springa igen nästa

En hund och en Batman…

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

