Minisats, kultur och löpning i pyramidintervaller

I tisdags hade jag min sista semesterdag! Sista dagen på 5.5 vecka. Jag var ensam med barnen eftersom sambon började nytt jobb dagen innan.

Vi drog iväg till SATS Hornstull på förmiddagen och barnen lämnades in på minisats. De älskar bollhavet! Jag körde Lofsans “upp till 1000-pass“.  Jag körde samma övningar som Lovisa (nästan då jag var osäker på vad ett par av övningarna exakt innebar).

10 övningar 4 varv. 40 ggr per övning första varvet, sedan 30, 20, 10.

Rodd med stång
McDonaldshopp på steplåda
Höga drag till hakan med band
Sidohopp över stepplåda
Handgående planka (jag gick ner till armbåge och sedan upp till handstående igen)
Rodd i planka (med hantel)
Växelhopp på steplåda
Viktplattelyft (jag körde en tricepsvariant med viktplatta)
Bakåthopp från steplåda
Fotgående planka

Hangående plankan var galet jobbig att göra 40 st i rad! 🙂

McDonaldshopp klarade jag inte riktigt av 40 st, dels pga av mitt ena knä som är lite struligt ibland och dels för att det helt enkelt blev för tungt, så jag körde en lightvariant där jag inte riktigt satte ner rumpan hela vägen på brädan på slutet.

Det var ivf ett väldigt roligt pass, rekommenderas! Jag fick en hel sal för mig själv. Lyxigt! 

Picture 330 Picture 326 Picture 327

Efter detta drog vi in till stan och åt lunch och hängde på kulturfestivalen som är inne i Stockholm just nu. Vi var bara på delen för barn. De fick pröva på en massa skoj! Bland annat en gosedjurskarusell och bygga egna stalaktiter i en påhittad grotta!

Barnen var på mkt bra humör. Väldigt skönt då dagen innan inte hade varit lika rolig…

På kvällen lyckades jag klämma in ett intervallpass i pyramidform.

Uppvärming 10 min. Sedan lite “löpskolning” (höga knän osv), ett par korta fartökningar och sedan vila ca 1 min.
Efter det följande intervaller:

5 min springa snabbt
1 min vila
4 min springa snabbt
1 min vila
3 min springa snabbt
1 min vila
2 min springa snabbt
1 min vila
1 min springa snabbt
1 min vila
1 min springa snabbt
1 min vila
2 min springa snabbt
1 min vila
3 min springa snabbt
1 min vila
4 min springa snabbt
1 min vila
5 min springa snabbt

Jag siktar på att hålla ett jämt tempo på alla intervaller, även om 1 minutsintervallerna går ngt snabbare än övriga. Jag har som mål att ligga ca 10 sek eller snabbare än mitt maxmiltempo. Det lyckades i princip på alla intervaller.

Sista 4:an och 5:an tycker jag är väldigt jobbiga mentalt. Men efteråt kändes det grymt bra! 🙂

Picture 345

Ja behövde ingen reflexväst om man säger så… (Ett par “slitna” bänksittare hejade på mig och ropade att de gillade mina clownkläder!)

This entry was posted in Intervaller, Löpning. Bookmark the permalink.

One Response to Minisats, kultur och löpning i pyramidintervaller

  1. Tovelove says:

    Starkt! Blir trött bara jag läser…

Leave a Reply

