Semesterträning igen

Den här semestern har jag verkligen lyckats att träna som vanligt. Dvs ca 5 ggr i veckan. Pass före frukost har gjort att det inte påverkat planeringen speciellt mkt. Passar mig bra som är morgonpigg! Går upp före barnen vaknat och är tillbaka lagom till att det är dags för frukost. Tidigare har jag haft svårt att träna och speciellt springa utan att äta frukost innan, benen brukade vara väldigt tunga, men om jag äter lite extra mkt sent på kvällen och går upp runt 7 så verkar det fungera bra! Skulle jag vänta längre skulle jag hinna bli för hungrig! Löpintervaller blir inte det självklara valet men långpass, ngt lättare backpass och cirkelpass har fungerat toppen! Man får testa sig fram. Igår sprang jag 14 km innan frukost, väldigt bra start på dagen.

Tidigare i veckan passade jag på att köra ett pass (à la Lofsan) på Sats i Sickla. Jag svettades så att jag fick “vatten” i öronen. Barnen körde stenhårt inne på ministats och var helt svettiga när jag hämtade dem.

Den fina vattenspegeln på bilden i mitten finns runt knuten på vårt hus!

This entry was posted in Barnen, Löpning, Utomhusträning and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

