Egna intervaller

Igår kväll efter kl 21 gav jag mig ut för att springa lite intervaller.

Tanto var fylld av berusade tonåringar och södermälarstrand kryllade av tyska turister! En helt vanlig sommarkväll i Stockholm.

Jag kände mig redo för att sätta ihop ett helt eget ihopsatt intervallpass inspirerat av mina senaste backintervaller. Spring 3.5 min, vila 1 min, spring 2.5 min, vila 1 min, spring 1.5 min, vila 1 min. I tre omgångar. Dvs 9 intervaller totalt. Jag gick långsamt i vilan. Jag lyckades hålla ett tempo på mellan 3.47-4.10 på intervallerna. Det var motvind åt ena hållet. Riktigt kul upplägg om jag fick säga det själv, och de flanerande turisterna undrade nog vad det var för en flåsande dåre som sprang fram och tillbaka strax före 22 en lördagkväll…

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

