Lakene gård, PB enligt GPS och ett backpass med nytt upplägg

Igår kom vi hem från Lakene gård som ligger i Värmland. Vi har “bott på lantgård”. Det har varit helt fantastisk och jag kan verkligen rekommendera att åka dit! Vi har fått hjälpa till vid morgon och kvällsritunerna. Flyttat får mellan olika hagar, flaskmatat killingar, plockar hönsägg, vänt på ankägg som låg för kläckning, ridit på hästar, och matat kossor. Vi har hunnit med en utflykt till ett vattenfall (Brattfallen) och badat i Lakenesjön flera ggr.

En hel del träning har jag också hunnit med! Både med TRX och egen kroppsvikt samt ett par löppass. För ett par dagar sedan testade jag att maxa på 5km. 20.53 blev tiden! Jag tror att den snabba tiden delvis beror på att lutningen var på min sida. Men det kändes väldigt bra i benen!

När vi skulle åka hem så undrade båda barnen varför vi inte kunde flytta till gården, varför skulle vi åka hem!? Ja det frågade vi oss också…

Igår när vi kom hem igår kväll så gav jag mig ut på ett kortare backpass. Kändes väldigt skönt att röra på sig efter en dag i bilen. Jag körd ett upplägg med 3 ggr 3 backar. Först en lång, sedan ner till 2/3 av backen och så upp igen. Sedan mer till 1/2 och så upp igen. Tre ggr. Roligt med variation!

Nyfunnen vän

Brattfallen

Katt med rolig mustasch.

Gårdagens backe.

This entry was posted in Backintervaller, Barnen, Löpning, Resa, Test and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

