Tvåhundringar

Oj vad jobbigt det var att springa 200metersintervaller 🙂 Jag glömde tom bort att fota.

Zinkensdamms IP var upptaget för ngn slags idrottsdag så vi bestämde oss ganska snabbt för att köra på en slinga i närheten. Ca 200 meter på grus, lite lätt lutning uppåt åt ena hållet, 30 sekunders vila. En av mina kollegor som var med är väldigt snabb! Hon har tävlat i 800 och 1500 meter. Så det var en rejäl utmaning att försöka haka på i hennes tempo. Vilket nästan gick första 100 metrarna, men sedan dog benen. Jag kommer att ha träningsvärk framsida lår imorgon!

Jag körde en serievila efter 5 omgångar. (lite längre vila) Jag vet inte om det hjälpte, mina ben var rätt döda ändå 🙂 Men pulsen hann ju går ner helt ivf.

Väldigt kul var det ivf! Jag glömde tyvärr pulsklockan hemma i morse, hade varit kul att se vad jag fick för puls. 

This entry was posted in Intervaller, Löpning and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

