Underbart långpass

Igår kväll visade sig Stockholm från sin absolut bästa sida! Det var helt perfekt temperatur ute för ett långpass! Det var fullt med folk ute längs med min rutt så det kändes nästan som ett lopp om man bortser från den där galet jobbiga känslan det är att springa sitt allra snabbaste i mer än 40 min…

Jag övar på att hålla nere tempot. På långpass så är det tiden man är ute som är i fokus inte att springa snabbt! Jag låg på mellan 5.40-6.00 min per km. Väldigt behagligt men lite ovant att bli omsprungen ;).

Jag var ute i 1 h och 35 min. Ca 16 km. Runt drygt 1 h började jag känna mig lite trött i knäna och mot slutet lite trött i höfterna. Men inget anmärkningsvärt. Helt perfekt avslut på nationaldagen!

20130607-213451.jpg

This entry was posted in Långpass, Löpning and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

